LUULETUSED: EMMELE ja VANAEMALE

 


EMMELE JA MEMMELE                                                                       EMAD

Meil kõigil on oma emme,                                                         Igal lapsel oma ema,
kõikidest teistest kallim.                                                             oma ema nägu tema.
Ja veel on meil vanamemm,                                                       Pillel täpselt ema silmad,
kel juuksed on hõbehallid.                                                          juuksed ema moodi Vilmal.

Nad oskavad kududa klõbinal                                                    Karlil ema moodi nina,
ja kannavad kontsaga kingi,                                                       ainult enda nägu mina!
nad lõhnavad kuidagi magusalt                                                  
ning jooksevad poodides ringi.                                                   Enda moodi silmad-suu,
                                                                                                    enda nägu ka kõik muu.
Me emme on maailma ilusam,                                                   Isa suust on kukkun'd laps,
kui issi teeb temale kalli.                                                            nõnda arvab minu paps.
Ja vanamemm õhkab nii ilusalt, 
kui taadult saab punase salli.                                                      
                                                                                                    TULE MEIEGA
Kui kurb on, neilt saame me lohutust -                                       Olivia Saar
neil lihtne on rõõmugi teha,
nad oskavad olla täpselt nii,                                                        Päikene, mul salajutt 
nagu üks tõeline ema!                                                                 rääkida on sulle:
                                                                                                     päikene, kas tahaksid 
ARMAS VANAEMA HEA                                                        appi tulla mulle?
 
Armas vanaema hea,                                                                   Pilve varjust tule sa
voodiservale end sea.                                                                  ruttu, ruttu ära,
Ootan sinult muinasjuttu,                                                            paista nii, et t erve päev
enne seda, kui jään tuttu.                                                             meie tuba säraks.
Räägi mulle kolmest karust,
või siis elust mesitarust.                                                               Jookse, päike, meiega
Kust saab mesilane mee,                                                             tervitama ema.
mis teeb maitsvaks meie tee?                                                      Sa ju tead, mis tähtis päev
Kumb on suurem, kuu või päike?                                                tuleb homme temal!

Kas ka sina olid väike?                                                                 KALLIS EMA
Vanaema, ole kallis,
osta mulle õhupallid,                                                                  Olid minu päike,
millel südamed on peal,                                                              kui ma olin väike.
neid mul olnud pole eal!                                                             Nüüd ma olen suur
Nüüd said aetud paljud jutud,                                                     ja kui puhub tuul,
ole hea ja jää nüüd tuttu -                                                           ikka p'ike oled,
ütleb vanaema hea,                                                                     appi mulle tuled!
silitades väikest pead.


Comments